Mindfulness 8 ugers forløb

Tid: Tirsdag kl. 18.30 - 20.00

Sted: Enggården i Bjerringbro

Pris/8 uger: 650,-
 

1. Forløb af 8 uger: 4/9 - 23/10

2. Forløb af 8 uger: 15/1 - 12/3

Holdbeskrivelse:

Mindfulness kort fortalt….

At være mindful betyder at være bevidst nærværende.
Det betyder, at vi med mindfulness træner hjernen til at være bevidst opmærksom på det der er i øjeblikket uden at dømme det.

På denne måde træner vi evnen til at flytte fokus fra det vi ikke kan kontrollere (Tanker, følelser eller sansninger) til det vi kan kontrollere, nemlig hvordan vi vælger at reagere på tankerne, følelserne eller sansningerne.

Vi kender nok alle følelsen af at køre på autopilot. F.eks. kan jeg godt huske at jeg satte mig ind i bilen i morges, men husker ikke helt hvordan jeg kom på arbejde.
Det gør mig ikke til en dårlig bilist – jeg kørte blot på autopiloten.

Når vi er fuldt til stede i øjeblikket, så styrer autopiloten os ikke længere. Så kan vi selv vælge, hvordan vi ønsker at reagere – eller vi vælger slet ikke at reagere.

Principperne bag mindfulness er få og enkle. Rationelt er de lette at gå til. Udfordringen i mindfulness er at omsætte denne lære til din krop, hoved og sind. Det kræver træning via kropsscanning, meditation og yoga. Træningen kan man ikke læse sig til. Så jo mere du øver, jo bedre bliver du.

Så vil du til gengæld opleve mindre stress, bedre nattesøvn, få en bedre hukommelse og nogen gange mærke et strejf af lykke.

 

Vores forløb følger på de traditionelle 8 ugers mindfulness forløb. Underviser er Kristina Bødker, der er certificeret mindfulness instruktør baseret på de engelske standarder for “Good Practice Guidelines for Mindfulness Teachers”

Kristina Bødker

.

.